poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Dawno tego nie było, czyli LBA #5!

Witam kochani!
Zostałam nominowana do LBA  przez Zuzannę K. za co serdecznie dziękuję.
Czym jest Liebster Blog Award pewnie już wiecie, ponieważ tego rodzaju posty pojawiały się u mnie. Zasady wyjaśniłam za pierwszym razem także, jeśli nie znacie zasad to zapraszam tutaj.

Nie przedłużam, tylko zaczynam odpowiadać! :D






1. Co chętniej przeczytasz: ostro krytykowaną książkę Twojego ulubionego autora czy wychwalaną pod niebiosa z gatunku, za którym nie przepadasz?

Odpowiedź jest prosta. Od zawsze dla mnie na pierwszym miejscu jest ulubiony autor. A poza tym krytyka mi nie przeszkadza  - to ja wybieram sobie, co będę czytać, nie inni.


2. Gdybyś mógł/mogła założyć własne wydawnictwo, co byś publikował(a) i dlaczego akurat to?

Kocham to pytanie! <3 Gdyby kiedyś mi się udało, to chciałabym założyć wydawnictwo, które publikuje różne książki, zakładając, że nadają się do czytania. Ale nie robiłabym tylko tego! Byłby specjalny oddział, który szperałby po różnych blogach w poszukiwaniu historii idealnych do publikacji. Dlaczego? Sama chciałabym by historia publikowana tu była kiedyś wydana, więc czemu mając swoje wydawnictwo nie mogłabym pomóc innym?


3. Harry Potter zostawił Ci w testamencie Kamień Wskrzeszenia. Którą książkową postać przywrócisz do życia i dlaczego?

Ale to pytanie jest trudne! Jest wiele postaci, które bym tu wymieniła, ale to byłyby spojlery! Wybiorę więc postać, która umiera właściwie na początku serii, czyli Mason z "Akademii Wampirów". Ten chłopak jest cudowny i tak mi szkoda, że umarł! (Ale oczywiście Dimitri najlepszy! <3)


4. Co bardziej do Ciebie przemawia:  wygodny przepastny fotel + ciepły kocyk + aromatyczna kawa + ewentualnie jakiś zwierz (w dowolnej kolejności, np. kawa z kotem, kot z kawą, kot w kawie) czy może spacer jakąś zapomnianą ścieżką + ciepły letni deszcz + pachnące bzy?

Ech... żadna z opcji do mnie nie przemawia, ale prędzej wolę tę pierwszą. Wolę kanapę niż fotel, zamiast kocyka wystarcza mi poduszka, a co do zwierzaka - mam świnkę morską, a on nie lubi, jak czytam, bo wtedy go nie głaszczę. Co do drugiej opcji - deszcz lubię tylko obserwować, a zapach bzu mnie odstrasza (zresztą to samo mogę powiedzieć o wszystkich kwiatach - dostaję alergii, co poradzę.)
A tu tak w ramach dodatku daję zdjęcia mojej świnki morskiej (czy też kawi domowej, jak kto woli, on woli być świnkiem morskim, bo jest samcem), która postawiona obok książek zaczęła je wąchać i patrzeć, jak na zdjęciach.




5. Jaki książkowy zwierz najbardziej nadawałby się do pilnowania podwórka?

Myślę, że Cerber. Gorzej by było, gdyby było więcej złodziei niż jeden, bo Cerber mógłby mieć problem z wyborem,  a wtedy byłoby mu nieprzyjemnie.


6. Zaglądasz do starej szafy swojej babci, a tam... księga zaklęć. I to nie byle jaka, tylko wielkie opasłe tomisko. Co robisz?

" O matko! Wiedziałam, że w mojej krwi płynie magia! Czemu mi nie powiedziałaś babciu?!" Tak, coś takiego.


7. Pozostając w temacie zaklęć: ktoś mocno Ci podpadł - w co go zamienisz (lub jaki urok na niego rzucisz)?

Uuuu... Rzuciłabym urok, powodujący mówienie tego co się myśli. A jak wiadomo, każdemu z nas zdarzy się myśleć "Ale idiota" albo inne teksty, których w życiu nie powiedziałoby się na głos. To byłaby wspaniała i okrutna kara.


8. Dlaczego pokrywy studzienek kanalizacyjnych są okrągłe?

Ponieważ ułatwia to otwarcie wejścia do kanałów i  wejście do nich.


9. Kim  mógłbyś/mogłabyś być w poprzednim wcieleniu?

Kiedyś był taki fajny odcinek w "Zaklinaczce dusz", gdzie był duch, który okazał się być już czwartym czy piątym wcieleniem i pamiętał, jak żył w każdym z nich. Jeśli chodzi o mnie, to od zawsze mam wrażenie, że w poprzednim wcieleniu byłam kimś bardzo znanym i na pewno byłam leworęczna. Ja to po prostu wiem.


10. Jak wyglądałby Twój wymarzony kącik do czytania?

O kurcze. Na pewno kanapa. Na niej co najmniej 10 poduszek. Obok stolik, na którym leżą dwa kubki iced caramel macchiato. Ewentualnie 10. Do tego ciastka, Dużo ciastek. I jeszcze czekolada. Obok stosik książek. W takim kącie mogłabym czytać do bólu.


11. Czy zdarza Ci się głośno komentować książkę w trakcie czytania lub wykrzykiwać coś (do samego siebie), w stylu "w mordę jeża, co ty wyprawiasz?!" ?

Gdybym tylko to robiła, to byłoby dobrze. Ale zdarza mi się też przy znajomych pytać ich w stylu "Co ona do jasnej ciasnej wyprawia?!". A znajomi wtedy zwykle patrzą na mnie, jak na idiotkę. Co ja poradzę, że bardzo się emocjonuję książkami?



No i tyle z odpowiedzi. A teraz czas na nominacje!

1. Paulina z Miasta Książek
2. Lena z bloga Łapaczka Snów
3. Blue Spark z Niebieskich Iskier
5 i 6. Caxi i Anelim z bloga Na skrzydłach weny
8. Marta M. z Books - my life
9. Daria H z Podróże w książki
10. Tiggerss z Tiggerss czyta
11. Meredith ze Strefa czytania

A o to moje pytania:

1. Wolisz posiadać książki czy wypożyczać je z biblioteki?
2. Jaka książka sprawiła, że płakałaś?
3. Czy jest taka ekranizacja książki, która jest lepsza od powieści według Ciebie?
4. Wolałabyś musieć do końca życia czytać tylko te książki, które masz w domu na półce, czy nigdy nie móc przeczytać żadnej z nich, a tylko z biblioteki lub pożyczone od znajomych?
5. Jakie miejsce byłoby Twoim wymarzonym na wyjazd na wakacje?
6. Czy są jakieś seriale, które nałogowo oglądasz? Jeśli tak, to jakie?
7. Jakiego koloru jest większość grzbietów Twoich książek na półce/półkach?
8. Jakie są Twoje ulubione stworzenia fantastyczne?
9. Ile książek leży na Twojej półce czekając na przeczytanie?
10. Co Cię najbardziej pobudza do pisania na blogu?
11. Jak myślisz - czy pisanie opowiadań itp. na blogu jest dobrym pomysłem?

Ponieważ z mojego bloga nie da się kopiować treści, to wszystkie pytania znajdują się na mojej stronie na facebooku.

Dziękuję za przeczytanie tego postu i życzę wszystkim  miłego spędzenia ostatnich dwóch tygodni wakacji!
Pozdrawiam,
Lexi D.

7 komentarzy:

  1. Oj tak kara by osoba mówiła wszystko co myśli byłaby genialna <3 I w sumie ja też głośno komentuję przy książkach przez co ciągle siostra mi dokucza :D No i serdecznie dziękuję za nominację <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, cudowna świnka morska! Zawsze byłam fanką tych zwierząt, są taakie słodziutkie ^.^ I kara świetna, chciałabym zobaczyć jej wynik (ale niekoniecznie pragnę paść jej ofiarą, bo czasami moje niewypowiedziane komentarze bywają okrutne) :)
    Zapraszam na recenzję "Króla kruków"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominacje. Już wykonałam i również Ciebie nominowałam: https://zaczytanawniesamowitychksiazkach.blogspot.com/2016/08/1-lba.html. Och, zdecydowanie okrutna kara, wyszłoby wiele zabawnych sytuacji dla widza, bo raczej, dla ukaranego nie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, niesamowicie podoba mi się twoja odpowiedź na drugie pytanie! Zawsze mi się podobało, że zagraniczne wydawnictwa sięgają po opowiadania z wattpada, natomiast w Polsce nie ma osób interesujących się naprawdę dobrymi powieściami w blogosferze i według mnie bardzo przydałoby się podobne wydawnictwo. Mój wymarzony kącik do czytania byłby na takim szerokim parapecie pod oknem, z mnóstwem poduszek i kocy <3 A świnka morska jest cudowna!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na karę i w ogóle bardzo ciekawe odpowiedzi :)
    A ten Twój świnek morski jest przeuroczy! ;)

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś, to może zostawisz coś po sobie? Dzięki!