sobota, 13 maja 2017

Niepopularne opinie o popularnych książkach TAG

Cześć kochani!

Dzisiaj trochę na luzie powiem Wam o książkach, które raczej w większości znacie albo co najmniej je kojarzycie. Za nominację do TAGU serdecznie dziękuję Lenie Magdosz a Was zapraszam do czytania moich odpowiedzi! :)



1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz.

Mam dwa typy. Są to "Niezgodna" ~ Veronica Roth i "Igrzyska Śmierci" Suzanne Collins. Po przeczytaniu obu serii byłam bardzo zadowolona. Po upływie czasu stwierdziłam, że w tych książkach nie ma już nic ciekawego i wszystko, co się tam dzieje, jest wielkim bezsensem.


2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty kochasz.

Tutaj powtórzę opinię Leny, albowiem bardzo polubiłam "Harry'ego Pottera i Przeklęte Dziecko". Moim zdaniem ten scenariusz jest naprawdę świetny!


3. Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka według Ciebie wybrała złą osobę lub literacka para, której nie lubisz.

Trójkątów miłosnych o dziwo nie spotykam wiele w literaturze. Możliwe, że przyczyną jest to, że zaczęłam czytać trochę lepszej jakości młodzieżówki niż takie "Igrzyska Śmierci".
Jeżeli chodzi o parę, której nie lubię to jest to zdecydowanie Thomas z Teresą z "Więźnia Labiryntu". Po prostu nie. Od początku jej nie lubiłam i nie zgadzam się na istnienie tego pairingu xd



4.Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.

Rzadko sięgam po kryminały, choć czasami się zdarza mi się przeczytać kryminały dla młodzieży (bo tych dla dorosłych jeszcze zdzierżyć nie mogę, ale może kiedyś...). Rzadko też sięgam po horrory, chociaż zdarza się.


5. Popularny bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.

Nie jestem pewna, czy można go uznać za popularnego, ale nie lubię Alexa z "Wszechświat kontra Alex Woods". Jak dla mnie jest to rozpuszczony dzieciak, który miał po prostu pecha.


6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.

Veronica Roth. Gdy dostałam "Naznaczonych Śmiercią" do recenzji, liczyłam, że wreszcie będzie to coś lepszego od "Niezgodnej". Choć historia była znacznie ciekawsza, to nadal styl, jakim pisane są książki mnie odrzuca.


7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.

Powoli mam dość sytuacji, w których w życiu bohaterów musi się coś wydarzyć, bo poznali swoją przyszłość. To powoli się robi nudne.


8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.

Well... Odrzuca mnie "Wiedźmin". Słyszałam, że książki są świetne, ale jak słyszę, o czym są, to nie jestem przekonana, czy to na pewno literatura dla mnie.


9. Mówi się, że Książka jest zawsze lepsza od film, ale który film lub serial podobał Ci się bardziej niż książka?

Na pewno "Zostań, jeśli kochasz". Oglądając film płakałam, a książka mnie po prostu nudziła.


Wygląda na to, że na wszystko odpowiedziałam :) Teraz czas na nominacje :D
Nominuję: Paulinę Julię :) Mam nadzieję, że TAG się Wam spodoba :)

A co Wy sądzicie o książkach, o których wspominałam w odpowiedziach? Chętnie poznam Wasze opinie! :D

Pozdrawiam!
Lexi D.

9 komentarzy:

  1. Też odniosłaś wrażenie, iż "Igrzyska Śmierci" i "Niezgodna" są prawie takie same, tyle że dzieją się w dwóch różnych wizjach przyszłości? :D Zastanawiam się również dlaczego umieściłaś tutaj pairing Thomas x Theresa, bo przecież wiesz jak potoczyła się akcja :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie te serie tak naprawdę opowiadają o niemyślących dziewczynach, tyle w temacie xD A co do Thomasa i Teresy, to nie ważne, jak by się ta akcja potoczyła i tak bym ich nie lubiła xD

      Usuń
  2. O nienawidze związku Thomasa i Teresy! Oni są masakrycznie! Zostań jeśli kochasz też film jest zdecydowanie dla mnie lepszy <3 a Niezgodna mi się podobała i mam do niej sentyment :D I dziękuję za nominację! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten związek nie ma racji bytu xD
      Ja do Niezgodnej chyba już się nie przekonam, może kiedyś przeczytam jeszcze raz by się pośmiać.
      Mam nadzieję, że miło spędzisz czas odpowiadając na pytania tego tagu! :)

      Usuń
  3. Większości z wymienionych przez Ciebie książek nie czytałam, ale też nie przepadam za Teresą z "Więźnia labiryntu". Jakoś nie czuć było, aby darzyła jakimkolwiek uczuciem Thomasa. Wydawała mi się jakaś taka wredna ;P Nie mogłam się do niej przekonać.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak patrzę na wymieniane przeze mnie tytuły, to myślę, że nie masz czego żałować ;) Niewiele z nich jest dobra, a co dopiero bardzo dobra. Niestety tak to jest z literaturą popularną, że dobra to ona wcale nie musi być. Duża część z nich to po prostu książki amerykańskich autorów, a w USA znacznie łatwiej wydać książkę, więc to co u nich będzie średnie u nas się wyda i będzie się okrzykiwało bestsellerem. Chyba najwyższy czas to zmienić i naprawdę przerzucić się na naszych autorów :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Wreszcie ktoś mnie rozumie :D "Zostań, jeśli kochasz"- kocham film, a książka jak dla mnie przeciętna i trochę się przy niej nasiedziałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, jest nas więcej ;) Nawet moja mama, jak jej dałam tę książkę do przeczytania, bo lubi romanse itp., stwierdziła, że tak książka jest mdła i taka do przeczytania na jeden raz ;) A jak oglądałyśmy razem film, to obie miałyśmy łzy w oczach, a u nas to się rzadko zdarza ;)

      Usuń
  5. Z kolei ja uwielbiam "Igrzyska Śmierci" i też kompletnie nie ciągnie mnie do "Wiedźmina".

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś, to może zostawisz coś po sobie? Dzięki!