niedziela, 19 czerwca 2016

10 książek, które powinien przeczytać każdy nastolatek

Witam kochani!
Dzisiaj mam dla was post, w którym podam 10 tytułów książek, które według mnie powinien przeczytać każdy nastolatek. Może ktoś z Was sięgnie po którąś z pozycji w wakacje? Zobaczymy! :)



1. Nie dawno na blogu wspominałam już o tej książce, a w tym zestawieniu też musi się pojawić. Mówię tu o "Greckich wakacjach" Alyson Noel. Dlaczego młodzi powinni ją przeczytać:
  • nieszczęśliwe zakochanie - pokazuje jak sobie z tym radzić,
  • uczenie się języka - zachęca nas do uczenia się języków używanych w miejscach, gdzie możemy się pojawić,
  • Cudowne opisy miejsc - zachęcają do podróży,
  • rozwód rodziców - jak może na nas wpłynąć?
  • przyjaźń - uczy jak rozpoznać prawdziwego przyjaciela,
  • dążenie do celu - pokazuje, że jeśli na czymś nam zależy, to jesteśmy w stanie do tego dojść.
2. O tej książce także już pisałam. Tym razem mówię o "lato_w_mieście.blog" Lary Fox. Nie mogło jej tu zabraknąć ponieważ:
  • pokazuje, że marzenia mogą się spełnić,
  • mówi o zasadzie "bez pracy nie ma kołaczy",
  •  pokazuje nam, jak wygląda praca w wydawnictwie
  • dzięki niej możemy poznać, kiedy między kimś jest jakieś uczucie, a kiedy nie,
  • pokazuje czym jest przyjaźń.
3. Kolejną książką jest "Plaga Samobójców" Suzanne Young. Tytuł jest dość kontrowersyjny, jedni uważają, że zachęca do samobójstw (np. jeden z moich znajomych, jak nauczycielka zobaczyła, co czytam, zaczął krzyczeć, że chcę popełnić samobójstwo, co nie jest prawdą), a inni są na nią otwarci i ciekawi jej treści. Dlaczego młodzi powinni ją przeczytać?
  • Jest napisana cudownym językiem,
  • Mówi o prawdziwej miłości, która istnieje na dobre i na złe,
  • Pokazuje do czego prowadzi propaganda przeciwko czemuś,
  • Daje jasno do zrozumienia, jak ważna jest przyjaźń,
  • Zachęca do pokonywania słabości,
  • Pokazuje, jak objawia się depresja i jak z nią walczyć (nie, nie jak Program).
4. Ponieważ jest to moja szczęśliwa liczba, to książka ta jest napisana przez mojego ulubionego autora. Mam tu na myśli "Cześć, księżniczko!" Blue Jeansa. Dlaczego:
  • Przedstawia realne sytuacje,
  • Opisany jest tam Madryt zachęcając do wizyty,
  • Bohaterami jest 6 przyjaciół, między którymi dochodzi do sporów, ale zawsze znajdują z nich wyjście,
  • Pokazuje jak miłość umie wpływać na relacje między przyjaciółmi,
  • Pokazuje, jak młodzi ludzie radzą sobie z problemami.
5. Teraz wspomnę o książce większości ludzi dobrze znanej czyli "Gwiazd naszych wina" Johna Greena. Myślę, że znacie te powody, ale i tak je wymienię:
  • opowiada o problemach, które mogą spotkać każdego z nas,
  • bohaterowie zachowują się naturalnie,
  • przedstawiona historia jest napisana cudownym językiem,
  • mówi o  aktualnych problemach,
  • pokazuje, że marzenia mogą się spełnić.


6. Książka mniej znana, ale jak najbardziej warta przeczytania - "PLAY" Javiera Ruescasa. Oto moje powody:
  • opowiada o częstych relacjach nastoletniego rodzeństwa,
  • pokazuje, jaki wpływ może mieć na nas sława,
  • mówi, o dążeniu do spełnienia marzeń młodych ludzi,
  • przedstawia braterską przyjaźń,
  • mówi o niespełnionej miłości.


7. Niebiańska liczba, a więc i tytuł z tym związany - "Cień anioła" Iwony Czarkowskiej. Krótką opinię napisałam na lubimyczytać, więc zapraszam do zapoznania się z nią. A dlaczego warto ją czytać?
  • mówi o problemach związanych z cukrzycą,
  • pokazuje realne problemy,
  • przedstawia postawy ludzi, z których warto brać przykład,
  • pokazuje, że nie warto ufać wszystkiemu, o czym się usłyszy,
  • opowiada o częstych relacjach młodych z dorosłymi.
8. Kolejną książką jest "Starter" Lissy Price, do którego przekonałam się dopiero czytając drugą część. Dlaczego warto zapoznać się z historią?
  • uświadamia nam, że nie wiemy czym są problemy,
  • przedstawia proces zakochania się,
  • pokazuje nam świat pełen nowych technologii,
  • opowiada o przyspieszonym dorastaniu z powodu braku najbliższych.
9. Kolejny kontrowersyjny tytuł, czyli "52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca". Nie warto zrażać się tytułem. Oto powody:

  • jest zabawna,
  • pokazuje, jak ważne są więzy rodzinne,
  • uświadamia młodym, jak ciężka jest praca różnych ludzi,
  • przedstawia możliwości pieniędzy,
  • pokazuje dojrzewanie młodych.

10. Na samym końcu, książki mojego ulubionego polskiego autora, czyli Rafała Kosika. Mówię oczywiście o serii "Felix, Net i Nika". Kilka powodów, dlaczego warto zapoznać się z serią:

  • każda część po kolei pokazuje zawiłość dojrzewania,
  • można ją czytać od różnych  części serii, nie trzeba koniecznie zacząć od pierwszej,
  • akcja dzieje się w różnych miejscach,
  • z książki można się wiele dowiedzieć,
  • książek jest tak dużo, że ma się zapewnioną lekturę na długi czas.

















Oto moje subiektywne zestawienie. Zachęciłam Was do przeczytania którejś z książek? Dołożylibyście jeszcze jakieś pozycje? A może podalibyście inne powody?
Dziękuję za przeczytanie tego postu! :) Mam nadzieję, że się spodobał!
Pozdrawiam,
Lexi D

3 komentarze:

  1. Z tego zestawu czytałam jedynie "Gwiazd naszych wina", wiec dużo jeszcze przede mną. Być może w te wakacje uda mi się zapoznać z częścią powieści, które proponujesz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o czytanie w wakacje, to zdecydowanie "Greckie wakacje", "Lato_w_mieście.blog", "Cześć księżniczko!" i "Play". Pozostałe w sumie też można wtedy przeczytać, ale ta czwórka w wakacje najlepiej się przedstawi <3

      Usuń
  2. Z wymienionych czytałam tylko pierwszą :) Ale jak się uda to poszukam w bibliotece reszty tytułów :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest stron - kilk!

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś, to może zostawisz coś po sobie? Dzięki!